film 011

در مور فیلم های روز دنیا و اهنگ

film 011

در مور فیلم های روز دنیا و اهنگ

film 011

وب در حال حاضر دارای چهار صفحه هست حتما از صفحه های دیگر نیز دیدن کنید.
(نظرات شما باعث دلگرمی ماست)
کانال اختصاصی سریال Supernatural ما رو حتما در تلگرام دنبال کنید
لینک کانال در پایین وبلاگ در قسمت پیوند ها در دسترس است .

۴۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود اهنگ ملی امیر تتلو به نام انرژی هسته ای

با کیفیت خوب

دانلود اهنگ

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

سری دوم مجموعه طنز مهران مدیری هنوز ساخته نشده است اما مراحل پیش تولید این مجموعه تا پایان ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد و فصل دوم به زودی کلید می‌خورد.

خبرگزاری صداوسیما دیروز در خبری اعلام کرده است که کارگردان سریال «در حاشیه» این بار زندان و زندانی را دستمایه مجموعه جدیدش قرار داده و ماجراهای این محیط را برای طنز اجتماعی خود انتخاب کرده است.
گروه نویسندگی این مجموعه به سرپرستی مهدی ژوله این روزها در حال نگارش سری جدید هستند و سعی می‌کنند به دور از حاشیه هایی باشندکه قبل از این گرفتار آن بودند.
سری اول سریال «در حاشیه» مهران مدیری با دستمایه طنز، اشتباهات پزشکی  فروردین امسال از شبکه ۳ به روی آنتن رفت اما اعتراضاتی را در جامعه پزشکی به همراه داشت.
طبق آنچه خبرگزاری صداوسیما می‌گوید گروه نویسندگی سری دوم سریال مهران مدیری با درک این حساسیت‌ها با احتیاط قلم به دست گرفته‌اند تا مبادا با اعتراض های قشر و صنفی روبرو شوند و طنزشان به طور جدی به کسی بربخورد.
اکنون دکور داستانی با محور زندان در دست ساخت است، داستانی که قرار است با همان مجموعه بازیگران از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.
مهران مدیری در کارنامه‌اش نقش آفرینی در تئاتر، سینما و تلویزیون را دارد و به ویژه در تلویزیون توانسته با کارگردانی و بازیگری مشترک در طنزهای تلویزیونی “نوروز ۷۲”، “ساعت خوش”، “شب‌های برره”، “پرواز ۵۷”، “پلاک ۱۴”، “پاورچین”، “نقطه‌چین” طنزآفرینی کند و با خلق یک اجتماع خیالی با مناسبات، سنن، فرهنگ و زبان خاص در”شب های برره” استعدادهای هنری خود را به نمایش بگذارد.

DARHASHIEH_08

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

به نقل از BBc  بی بی سی وان  تصویر گریم و لباس جدید بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن برای ویژه برنامه شرلوک را منتشر نمود.

استیون مافت، خالق و کارگردان سریال محبوب و دیدنی شرلوک اعلام کرده است که یک قسمت ویژه از شرلوک در حال ساخت است که از داستان سریال اصلی جداست و در عصر ویکتوریا اتفاق می افتد، شبکه نیز اولین تصویر از گریم جدید شرلوک هلمز و دکتر واتسون منتشر نموده است.

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این قسمت اعلام نشده اما شایعات مبنی بر این است که کریسمس امسال پخش خواهد شد.

فصل سوم این سریال که سال گذشته پخش وبا استقبال بسیار خوب مخاطبین رو به رو شد، با 11.8 میلیون بیننده رکورد پر بیننده ترین سریال درام بریتانیا را از آن خود نمود.

سازندگان سریال اعلام کرده اند که ساخت فصل بعد از اوایل سال 2016 آغاز خواهد شد. البته هنوز تاریخ دقیقی از شروع فصل چهارم اعلام نشده اما زودتر از سال 2017 نمیتوان منتظر آن بود.  گفتنی است که سازندگان سریال برنامه ساخت فصل پنجم را نیز در سر دارند.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

خبرها حاکی از آن است که فیلمنامه یکی از پر ستاره ترین فیلم های آتی هالیوود کامل شده است.

بنابر گزارش سینما باکس اگرچه تا روز ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ خبری از اکران فیلم «لیگ عدالت» (justice league) نخواهد بود اما آخرین خبرها از این پروژه حاکی از آن است که فیلمنامه این اثر تکمیل شده است و فیلمبرداری این عنوان به زودی شروع خواهد شد.

فیلمنامه نویس برنده اسکار فیلم «آرگو»، کریس تریو که پیش از این برای بازنویسی فیلمنامه «بتمن مقابل سوپرمن» هم استخدام شده بود، فیلمنامه «لیگ عدالت» را نوشته است.

از آنجایی که زک اسنایدر کارگردانی هر دو فیلم را بر عهده دارد، به همراه کریس تریو در یک اتاق فکر مشترک همکاری کرده اند تا فیلمنامه تمام شده است. گفته می شود مجموعه کمیک «شوالیه تاریکی باز می گردد» فرانک میلر یکی از اصلی ترین منابع اقتباس سینمایی برای «لیگ عدالت» و «بتمن در برابر سوپرمن: سپیده دم عدالت» بوده است. پیش از این از مجموعه کمیک فرانک میلر دو انیمیشن سینمایی هم ساخته شده بود که با همین نام توزیع و با استقبال خوبی از سوی مخاطبین و منتقدین مواجه شدند.

گفتنی است «بتمن در برابر سوپرمن: سپیده دم عدالت» روز ۲۵ مارچ ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.


justice-league

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰
جولیا رابرتز در فیلم کمدی «روز مادر» به کارگردانی گری مارشال به ایفای نقش می‌ پردازد.

بنابر گزارش سینما باکس بعد از قطعی شدن حضور جولیا رابرتز در فیلم کمدی «روز مادر» به کارگردانی گری مارشال، گروه تولید این فیم اعلام کردند که در حال مذاکره با جنیفر آنیستون، کیت هودسون و جیسون سودیکیس برای ایفای نقش در این فیلم هستند.

این فیلم در راستای فیلم های کمدی «روز ولنتاین» و «شب سال نو» گری مارشال است که با محوریت موضوعی تعطیلات خاص ساخته شده اند. فیلمنامه این کار نوشته آنا کاچوف رومانو و لیلی هولاندر است.

پیش از این « جولیا رابرتز» در فیلم‌های «زن زیبا»، «عروس فراری» و «روز ولنتاین» به کارگردانی «گری مارشال» حضور داشته و این چهارمین باری است که با وی همکاری می‌کند.

فیلمبرداری این کار در ماه  آگوست آغاز خواهد شد.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

«جیسون هال» این بار قصد دارد فیلمنامه خودش را بسازد و پا به عرصه کارگردانی بگذارد.

بنابر گزارش سینما باکس جیسون هال نویسنده فیلمنامه «تک تیرانداز آمریکایی» و نامزد جایزه اسکار در حال مذاکره با کمپانی «دریم ورکز» برای کارگردانی فیلم «از خدمات شما سپاسگزاریم» است.

در این فیلم به بیماری روانی PTSD «اختلال استرس پس از سانحه» پرداخته می شود. اختلال استرس پس از سانحه و اختلالات اضطرابی از مهم ترین پیامدهای خشونت و جنگ است که تا سال ها پس از اتمام جنگ ادامه خواهد یافت و بر فرد و روابط اجتماعی او تأثیر بسزایی خواهد داشت.

«هال» به تازگی کار نوشتن فیلمنامه این کار را که بر اساس کتابی از «دیوید» فینکل است، تمام کرده است.

کمپانی «دریم ورکز» کلیه حقوق این کتاب را به عنوان نسخه چاپ نشده در سال ۲۰۱۳ خریداری و آن را در اکتبر ۲۰۱۴ روانه بازار کرد و چند ماه بعد کار نوشتن فیلمنامه آن به «جیسون هال» سپرده شد.

این فیلم داستان سه سرباز آمریکایی را روایت می‌کند که با وجود اینکه مدت هاست از جنگ عراق برگشته اند ولی خاطرات تلخ جنگ، زندگی خانوادگی و اجتماعی آنها را مختل کرده است.


Jason-Hall_612x380_0

american-sniper

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰


فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» و «پشت رو» در هفته تعطیلات چهارم ژوئیه رقبای جدید خود در بازار آمریکای شمالی را شکست دادند.

بنابر گزارش سینما باکس به نقل از هنرآنلاین، از چهارشنبه پیش فیلم‌های «مایک جادویی ایکس‌ایکس‌ال» (Magic Mike XXL) از برادران وارنر و «سرآغاز نابودگر» (Terminator Genisys) از پارامونت پیکچرز در سینماهای ایالات متحده و کانادا اکران شدند و در حالی که انتظار می‌رفت سینماروها را به هیجان بیاورند، رقابت را به دو فیلم «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و «پشت رو» (Inside Out) که از هفته‌های پیش روی پرده بودند واگذار کردند.

“مایک جادویی ایکس‌ایکس‌ال” که دنباله فیلم موفق “مایک جادویی” در ۲۰۱۲ است، از جمعه تا یکشنبه ۱۱٫۶ میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم هفته شد. “پیدایش نابودگر” نیز در این سه روز ۲۸٫۷ میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم قرار گرفت. انتظار می‌رفت هر دو فیلم در تعطیلات پنج روزه هفته چهارم ژوئیه بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار بفروشند. در عوض، “پیدایش نابودگر” در پنج روز اول اکران ۴۴٫۱ میلیون دلار فروخت و “مایک جادویی ایکس‌ایکس‌ال” ۲۶٫۶ میلیون دلار به دست آورد.

در همین حال، دو فیلم “دنیای ژوراسیک” و “پشت رو” با فاصله بسیار نزدیک از هم در رده‌های اول و دوم جدول قرار گرفتند. ماجرای دایناسورهای شرکت یونیورسال در چهارمین آخر هفته اکران ۳۰٫۹ میلیون دلار فروخت و ضمن این‌که بار دیگر پرفروش‌ترین فیلم شد، مجموع فروش داخلی خود را به ۵۵۸٫۱ میلیون دلار رساند.

“دنیای ژوراسیک” در ۶۶ بازار بین‌المللی نیز ۴۲ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش فیلم در این سطح ۸۲۶٫۹ میلیون دلار شده است. به این ترتیب، چهارمین فیلم مجموعه سینمایی “پارک ژوراسیک” با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را به ۱٫۳۸۵ میلیارد دلار رسانده و بعد از “آواتار”، “تایتانیک”، “انتقامجویان” و “خشمگین ۷″ پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بازار جهانی است.

هزینه تولید “دنیای ژوراسیک” رقمی حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. این فیلم را کالین تره‌ورو کارگردانی کرده است و کریس پرات و برایس دالاس هوارد نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کند.

از سوی دیگر، انیمیشن “پشت رو” تولید دیزنی و پیکسار در سومین هفته اکران ۳۰٫۱ میلیون دلار فروخت و رده دوم جدول را به خود اختصاص داد. مجموع فروش داخلی فیلم ۲۴۶٫۱ میلیون دلار و مجموع فروش بین‌المللی آن ۱۱۷٫۳ میلیون دلار شده است. امی پولر، بیل هدر، فیلیس اسمیت، لوئیس بلک و میندی کالینگ از صداپیشه‌های “پشت رو” هستند که داستانش در ذهن یک دختر ۱۱ ساله به نام رایلی می‌گذرد.

مجموع فروش فیلم‌ها در تعطیلات چهارم ژوئیه کمتر از انتظار بود، هرچند در مقایسه با سال گذشته چنین هفته‌ای چهار درصد افزایش داشت.

terminator-genisys-wallpaper

“پیدایش نابودگر” را آلن تیلور یکی از کارگردان سریال “بازی تاج و تخت” و فیلم “تور: دنیای تاریک” کارگردانی کرده است. “پیدایش نابودگر” پنجمین فیلم مجموعه سینمایی “نابودگر” است که از ۱۹۸۴ با فیلمی به همین نام به کارگردانی جیمز کامرون آغاز شد. این مجموعه فیلم‌ها تاکنون ۱٫۴ میلیارد دلار در دنیا فروخته‌اند.

آرنولد شوارتزنگ “پیدایش نابودگر” بار دیگر در نقش نابودگر موجود ماشینی ظاهر شده است. وقتی جان کانر (جیسن کلارک)، رهبر نیروی مقاومت انسان‌ها، گروهبان کایل ریس (جی کورتنی) را به سال ۱۹۸۴ بازمی‌گرداند تا از سارا کانر (امیلیا کلارک) مراقبت و از آینده حفاظت کند، وقوع یک اتفاق غیرمنتظره باعث ایجاد یک خط زمانی به‌هم‌ریخته می‌شود. اکنون گروهبان ریس خود را در یک نسخه جدید و ناآشنا از گذشته می‌یابد، جایی که با متحدانی دور از ذهن، دشمنان خطرناک جدید و یک مأموریت جدید روبرو می‌شود: اینکه آینده را از نو طراحی کند…

جی.کی. سیمونز، دایو اوکنییی، متیو اسمیت، کورتنی بی. ونس و لی بیونگ-هون دیگر بازیگران “پیدایش نابودگر” هستند. با توجه به بودجه ۱۵۵ میلیون دلاری “پیدایش نابودگر”، شرکت‌های پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس پروداکشنز امید زیادی به موفقیت این فیلم در بازار بین‌المللی دارند. “پیدایش نابودگر” در هفته اول اکران در این سطح ۸۵٫۵ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش جهانی فیلم ۱۲۹٫۶ میلیون دلار شده است.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B- داده‌اند، اما در وبسایت راتن تومیتوز تنها ۲۷ درصد آرای منتقدان نسبت به فیلم مثبت بوده است.

“مایک جادویی ایکس‌ایکس‌ال” را گرگوری جیکابس کارگردانی کرده و چانینگ تیتم، جو مانگانیلو و مت بومر نقش‌های خود در فیلم اول را تکرار کرده‌اند. فیلم اول را استیون سودربرگ ساخت و متیو مکاناهی هم در آن بازی می‌کرد.

کمدی فانتری “تد ۲″‌ (Ted 2) به کارگردانی ست مک‌فارلین با بازی مارک والبرگ در هفته دوم اکران با ۱۱ میلیون دلار فروش در رده پنجم جدول قرار گرفت.

جدول فروش فیلم‌ ها در ایالات‌ متحده و کانادا (۳ تا ۵ ژوئیه ۲۰۱۵)

BOA-5-July-2015

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

مهران احمدی می‌گوید هماهنگی‌های لازم برای حضور او در ˝پایتخت 4˝ انجام نشد و دیگر قرار نیست در قسمت‌های انتهایی داستان هم حضور داشته باشد.

بازیگر نقش بهبود در سریال “پایتخت” گفت: قرار بود یکسری هماهنگی‌های لازم میان گروه فیلم سینمایی “نفس” به کارگردانی نرگس ابیار و همچنین عوامل سریال “پایتخت” انجام شود که این اتفاق نیفتاد و طی سه چهار روز اخیر به‌طور قطعی مشخص شد که دیگر به “پایتخت4” نمی‌آیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین اعلام کرد تا اواخر تیرماه امسال در فیلم سینمایی نرگس آبیار مشغول بازی است و دیگر فرصتی پیش نمی‌آید که بخواهد به “پایتخت” بیاید.

احمدی در پایان برای گروه “پایتخت” آرزوی موفقیت کرد.

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال “پایتخت” اخیراً از احتمال حضور مهران احمدی درپایتخت 4” خبر داده بود و اعلام کرده بود ممکن است در انتهای داستان “بهبود” را از سفر بازگردانند. همچنین مهران احمدی هم خودش اعلام کرده بود که قرار است هماهنگی‌های لازم برای حضورش در “پایتخت” انجام شود اما درنهایت این اتفاق نیفتاد و به‌تازگی توسط مهران احمدی قطعی اعلام شد که قرار نیست در “پایتخت” حضور داشته باشد.

مهران احمدی پیش از این در گفت‌و‌گویی که با ایسنا انجام داده بود، اعلام کرده بود که از خدایش است تا در “پایتخت 4″ هم حضور پیدا کند.

بازیگر نقش بهبود همچنین بیان کرده بود: خیلی خوشحالم که در “پایتخت 4″ هم حضور خواهم داشت چرا که “پایتخت” سریال خوبی است و همه مردم آن را دوست دارند، بنابراین آنچه مردم دوست دارند من هم دوست دارم.

سریال “پایتخت 4″ هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود. این سریال به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر تا اواخر هفته جاری پخش نمی‌شود و سریال مناسبتی “نیاز” جایگزین آن شده است.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

کیتی، یکی از شخصیت های محبوب کارتونی دختر بچه ها است که حالا خبر رسیده فیلم بلندش ساخته خواهد شد.

بنابر گزارش سینما باکس کمپانی سانریو اعلام کرده قصد دارد فیلم بلند سینمایی «سلام کیتی» (Hello Kitty) را بسازد. این کمپانی که تمام حقوق مادی و معنوی مجموعه «کیتی» را در اختیار دارد می خواهد تا سال ۲۰۱۹ از این انیمیشن پرده برداری کند. بر اساس گزارش تایمز ژاپن، سانریو بودجه ای معادل ۱۶۲ میلیون دلار را برای این روژه کنار گذشته و از آنجایی که خود کمپانی فعلا توانایی آماده کردن این بودجه را ندارد قرار است سریعا برنامه های تجمیع منابع و جمع آوری بودجه در این کمپانی ژاپنی اجرا شود. همین طور برای پخش بهتر اثرشان، مسئولان سانریو قصد دارند شعبه آمریکای شرکتشان را هم به زودی افتتاح کنند.

به نظر می رسد یک غول جدید رسانه ای در حال تولد است. غولی که قبل از هر شرکتی می تواند جایگاه استودیو جیبلی و انیمه های آن را به خطر اندازد. این کمپانی در ابتدای تابستان از بخش ویژه سرگرمی و رسانه خود هم رونمایی کرده بود.

از آنجایی که محصولات انیمه ژاپنی به شدت در کشور آمریکا محبوب هستند، پیش بینی می شود محصولات سانریو هم با استقبال خوبی رو به رو شود. انیمه های ژاپنی آن قدر در آمریکا محبوبند که چندی پیش باراک اوباما رئیش جمهور ایالات متحده با اشاره به آنها، از کشور ژاپن به خاطر ساختشان تشکر کرده بود.


hello-kitty

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

رابرت داونی جونیور پروژه سینمایی زنده «پینوکیو» را در دست گرفته و در این پروژه از کمک دست‌ کم یک چهره معتبر و مشهور دیگر برخوردار است.

بنابر گزارش سینما باکس پل توماس اندرسن، سازنده «خون به پا می‌شود»، «مگنولیا» و «استاد» نگارش فیلمنامه «پینوکیو» (Pinocchio) را بر عهده گرفته است.

نسخه زنده فیلم «پینوکیو» بر اساس داستان مشهور کارلو کلودی ایتالیایی، حدود ۱۵ سال بعد از فیلم زنده دیگری به همین نام به کارگردانی روبرتو بنینی ساخته می شود که چندان موفق نبود.

پروژه سینمایی زنده «پینوکیو» را شرکت متعلق به رابرت داونی جونیور، بازیگر نقش اصلی مجموعه «مرد آهنی»، «شرلوک هلمز»، «انتقامجویان» و «چاپلین» و نامزد دو جایزه اسکار در دست گرفته است. «پینوکیو» را شرکت «تیم داونی» با همکاری استویدیو برادران وارنر تهیه می‌کند.

احتمال دارد پل توماس اندرسن علاوه بر نگارش این فیلمنامه، کارگردانی را نیز بر عهده بگیرد. رابرت داونی در این فیلم نقش پدر ژپتو را ایفا خواهد کرد که به آرزوی او عروسک چوبی دست سازش جان می‌گیرد. به گزارش هالیوود ریپورتر، نسخه اولیه فیلمنامه «پینوکیو» را مایکل میتنیک، نویسنده فیلمنامه «بخشنده» (The Giver) نوشته است.

نسخه انیمیشن بلند «پینوکیو» در سال ۱۹۴۰ در استودیو دیزنی ساخته شد. بازسازی زنده این داستان ظاهراً تلاش از سوی برادران وارنر برای بهره گرفتن از موجی است که استودیو دیزنی با بازسازی زنده و پرسود داستان‌هایی مانند «آلیس در سرزمین عجایب» و بازنگری قصه زیبای خفته در «شیطان صفت» و همچنین «سیندرلا» و برنامه آینده اکران فیلم‌هایی مانند «دیو و دلبر»، «کتاب جنگل»، «دامبو» و «مولان» صورت گرفته است.


Pinocchio-robert-downey-Paul-Thomas-Anderson

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

کمپانی برادران وارنر که همکاری های پر و پیمانی با بن افلک داشته قصد دارد کارگردانی یکی از مهم ترین فیلم های کمیک بوکیش را به این کارگردان و بازیگر مشهور بدهد.

بنابر گزارش سینما باکس بن افلک، کارگردان فیلم ضد ایرانی «آرگو» قصد دارد برای ساخت جدیدترین فیلم سینمایی بتمن با کمپانی برادران وارنر همکاری کند. این فیلم که پیش بینی شده در نوامبر ۲۰۱۸ اکران می شود فعلا «بتمن» نام دارد و احتمالا (به دلیل تاریخ اکران یکسان) باید خودش را آماده کند تا با فیلم «کاپیتان مارول» کمپانی های دیزنی و مارول رقابت کند.

منابع مطلع ادعا کرده‌اند که Chris Terrio که علاوه بر سابقه نوشتن فیلم اسکاری آرگو، نویسندگی هر دو فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice و Justice League را بر عهده دارد، قرار است فیلم‌نامه The Batman را نیز به رشتهٔ تحریر در آورد. بن افلک که علاوه بر بازیگری، کارگردانی خوبی نیز به شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم آرگو در گلدن گلوب کسب کرده است، می‌تواند خود هر ایده‌ای که دارد بر روی شخصیت بتمن پیاده کند زیرا این‌طور که به نظر می‌رسد وی هم بازیگر و هم کارگردان این فیلم خواهد بود.

پیش از این دیوید اس. گویر فیلمنامه سه گانه «شوالیه تاریکی» را با همکاری برادران نولان نوشته بود. گفتنی است آخرین بازی که بتمن روی پرده نقره ای ظاهر شده به سال ۲۰۱۲ بر می گردد. زمانی که آخرین قسمت از سه گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان اکران جهانی شد. در این مجموعه کریستین بیل نقش شوالیه تاریکی را بازی می کرد.

گفتنی است کارگردانانی چون تیم برتون و جوئل شوماخر هم هرکدام سابقه ساختن دو فیلم سینمایی را بر اساس کمیک بوک های بتمن دارند.


benaffleck_082313_1280-610x343

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰
جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش در پانزدهمین دوره برگزاری ‌اش فرانسیس فورد کاپولا را به عنوان رییس هیات داوران انتخاب کرد.

 بنابر گزارش سینماباکس بعد از ریاست «ایزابل هوپرت» و «مارتین اسکورسیزی» بر هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم مراکش، جشنواره پانزدهم «فرانسیس فورد کاپولا» را به عنوان رییس این دوره هیات داوران انتخاب کرد.

کاپولا در مصاحبه اش با خبرنگاران گفت : مراکش یکی از کشورهای محبوب من است و خوشحالم که به این جشنواره می پیوندم. مادربزرگ پدری من در آفریقای شمالی (تونس) به دنیا آمده بود و من داستان هایی را که او برایم تعریف می‌کرد را به خوبی به یاد دارم.

فورد کاپولا تاکنون پنج جایزه اسکار را از آن خود کرده است و نام او یادآور سه گانه فوق العاده «پدر خوانده» و فیلم «اینک آخر الزمان» است.

پانزدهمین جشنواره فیلم مراکش از ۴ تا ۱۲ دسامبر برگزار خواهد شد.


111122043425-francis-ford-coppola-story-top

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

بنابر گزارش سنماباکس در «سریع و خشن ۷» استاتهام نقش یک قاتل زیرک را بازی می‌کند که قصد دارد انتقام برادر بزرگتر خود «اون شاو» با بازی «لوک اوانس» را بگیرد.

در این قسمت استاتهام به سایر بازیگران مجموعه یعنی «ون دیزل» ،«اوا مندز» و «مایکل رودریگز» می پیوندد. هنوز اطلاعات بیشتری از این فیلم در دست نیست و فقط «ون دیزل» اشاره کرده  که ممکن است به نیویورک، جایی که اولین فیلم از مجموعه فیلم های «سریع و خشن» فیلمبرداری شد، برگردند.

آخرین باری که با شخصیت استاتهام مواجه بودیم به زمانی بر می‌گردد که او در یک زندان فوق امنیتی زندانی شده بود و حالا همه منتظرند تا ببینند در این قسمت او چگونه ظاهر خواهد شد.

با این حال شایعاتی مبنی بر بازگشت «جاستین لین» کارگردان شش قسمت قبل برای ساخت قسمت هشتم وجود دارد. با توجه به اینکه «جیمز وان» کارگردان قسمت هفتم «سریع و خشن» درباره بازگشت «لین» گفته بود که این کار ایده بسیار خوبی است، احتمال می رود کارگردانی قسمت هشتم برعهده او نباشد.

قسمت هفتم این مجموعه محبوب که طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده، سومین فیلم پرفروش تاریخ گیشه است.


Statham


  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

بنابر گزارش سینما باکس وقتی تاریخ اکران فیلم «جنگ ستارگان ۷» مشخص شد، هیچ استودیویی حاضر نشد در تاریخ های نزدیک به آن فیلمی اکران کند. چرا که با زیر سایه قرار گرفتن، درآمد خودش را از بین می برد. سال ۲۰۱۵ که آغاز شد رکوردهای فروش یکی پس از دیگری ارتقا پیدا کردند.

اول با فیلم «سریع و خشن ۷» و بعد با «انتقام جویان: عصر آلترون ها». «دنیای ژوراستیک» که روی پرده رفت، باز این رکوردها بودند که شروع به شکستن کردند اما با همه این حرف ها تمامی نگاه ها هنوز به محصول مشترک دیزنی و لوکاس فیلم است: «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد».

آخرین پیش بینی ها حاکی از آن است که فیلم جدید جی جی آبرامز نزدیک به دو میلیارد دلار در گیشه فروش خواهد داشت. عددی که تا این لحظه برای «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد» پیش بینی شده به طور دقیق یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون دلار است. این فروش خوشبینانه می تواند قسمت جدید «جنگ ستارگان» را سومین فیلم پر فروش تاریخ سینما پس از «اوتار» با ۲٫۷ میلیارد دلار و «تایتانیک» با ۲٫۱ میلیارد دلار کند.

آخرین مجموعه جنگ ستارگان در سال های ۱۹۹۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ اکران شدند. در آن زمان فروش فیلم در سینماهای دنیا حدود  ۱٫۲ برابر فروش آمریکای آن بودند. این نسبت برای «ارتش به پا می خیزد»، ۲ برابر لحاظ شده است.

بنجامین سویینبرن از موسسه مالی مشهور مورگان استنلی پیش بینی کرده که فیلم جدید در سینماهای آمریکا ۶۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و در سینماهای دنیا هم به فروش ۱٫۳ میلیارد دلاری برسد. البته به نظر این پیش بینی خیلی خوشبینانه است اما باید توقع یک فروش بزرگ از محصول جدید کمپانی دیزنی را داشت. سویینبرن معتقد است دیزنی برای به دست آوردن سود بیشتر سهم خود از فروش سینماها برای این فیلم خاص را بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می دهد. وی حتی پیش بینی کرده دیزنی ۳۵۰ میلیون دلار از فروش خانگی این فیلم و ۱۰۰ میلیون از بازی آن و ۷۵ میلیون دلار هم از قراردادهای تلویزیونی درآمد داشته باشد.


star wars  (3)

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰
یک کارگردان ترکیه ای تصمیم به ساخت زندگینامه اولین دریانورد عثمانی با حضور جانی دپ گرفته و می‌گوید دستمزدش هرچقدر باشد، پرداخت می‌کند.

 به نقل از مهر، گانی مژده نویسنده، کاریکاتوریست و کارگردان ترکیه ای که با ساخت فیلم ها وسریال های کمدی شناخته می‌شود، اعلام کرد که پس از پایان مراحل ساخت دومین قسمت از فیلم «بیزانس خائن» فیلم زندگینامه «بارباروس خیرالدین پاشا» اولین دریانورد عثمانی را به تصویر خواهد کشید.

گانی مژده افزود: این فیلم در سبک «دزدان دریایی کاراییب» ساخته خواهد شد.

این کارگردان ترکیه‌ای بیان کرد: با تلفیق یک داستان تخیلی و زندگینامه این دریانورد، تصمیم به ساخت فیلم «بارباروس خیرالدین پاشا» گرفته ام. حتی اگر لازم باشد از جانی دپ برای بازی در این فیلم دعوت خواهم کرد. چرا که نه؟ دستمزدش هر قدر باشد پرداخت خواهم کرد.


johnny-depp

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

کلویی گریس مورتز بازیگر خردسال فیلم‌های «هوگو» و «بزن بهادر» که به تازگی پا به سن قانونی گذاشته در پروژه‌ «مغز در آتش» (Brain on Fire) جانشین داکوتا فانینگ، دیگر ستاره خردسال سال‌های گذشته شد که از بازی در نقش دختر کوچولوهای «جنگ دنیاها» و «من سام هستم» به ایفای نقش‌های اصلی «افی گری» و «پاستورال آمریکایی» رسیده است.

علت کناره‌گیری داکوتا فانینگ از پروژه «مغز در آتش» تداخل برنامه فیلمبرداری این فیلم با دیگر فیلم‌های او اعلام شده است. به گزارش هالیوود ریپورتر، کلویی گریس مورتز که این روزها با فیلم‌هایی مانند «کری»، «اگر بمانم» و «برابری‌بخش» به یکی از جوان‌ اول‌های هالیوود تبدیل شده در فیلم «مغز در آتش» جانشین داکوتا فانینگ شده است.

«مغز در آتش» درامی زندگینامه‌ای است که با اقتباس از کتاب خاطرات سوزانا کاهالان جلوی دوربین می‌رود و کلویی مورتز در آن نقش خانم کاهالان را بر عهده خواهد داشت. این کتاب و فیلم به زندگی واقعی زن جوانی می پردازد که پس از ابتلا به یک بیماری مرموز به سرعت در کام جنون فرو رفت و پس از آن با نوشتن کتاب خاطرات جنون آمیز خود پول خوبی به جیب زد.

این فیلم را جرارد بارت ایرلندی کارگردانی می‌کند که فیلمنامه را نیز نوشته است. تامس مان، بازیگر جوان «من و ارل و دختر رو به مرگ» دیگر بازیگر فیلم «مغز در آتش» است که تهیه‌کنندگی آن را خانم چارلیز ترون، بازیگر برنده جایزه اسکار «هیولا» و نامزد اسکار برای «سرزمین شمالی» بر عهده دارد.

کلویی گریس مورتز متولد ۱۹۹۷ در آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده از سال ۲۰۰۴ تاکنون در بیش از پنجاه سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله در «وحشت آمیتی‌ویل»، «چشم»، «۵۰۰ روز تابستان»، «گذرگاه تاریک»، «هوگو»، «مزارع کشتار تگزاس»، «کری» و «ابرهای سیلز ماریا» بازی کرده است.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

جواد رضویان توضیحاتی را درباره‌ی روند ساخت سری جدید مجموعه طنز «در حاشیه» ارائه داد و گفت: این سریال در حال نگارش است و تاکنون پنج قسمت از آن آماده‌ شده است.

ایسنا: بازیگر «در حاشیه» همچنین از ساخت دکورهای جدید برای این مجموعه خبر داد و گفت: در حال حاضر عوامل، مشغول طراحی دکور جدید برای «در حاشیه» جدید هستند و بعد از ماه رمضان کار ساخت آن را آغاز می‌کنند.

وی که در برنامه «خندوانه» حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش رامبد جوان این مطالب را عنوان کرد و گفت: دکور جدید «در حاشیه» قرار است در یکی از سوله‌های کناری برنامه «خندوانه» ساخته شود.

به گزارش ایسنا، سریال مهران مدیری که از بدو تولید قرار بود 90 قسمتی باشد، با پایان پخش فاز اول، وارد فاز دوم می‌شود. بخش بیمارستان این سریال با انتقادهایی از سوی پزشکان همراه بوده و گویا قرار شده است در بخش دوم خود، سریال مهران مدیری به بخش زندان‌ها بپردازد.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

به نقل از تسنیم، کمپانی یروپاکورپ که تهیه و تولید «لوسی» را بر عهده داشت، این هفته در کنفرانسی از فیلم های آینده اش رونمایی کرد. در این بین نام «لوسی ۲» هم به چشم می خورد.

«لوسی» که سال گذشته اکران شد داستان دختری بود که به واسطه پاره شدن کیسه مواد مخدری قوی درون بدنش، به قدرت های ماوراءالطبیعه دست پیدا کرده بود و می توانست از ۱۰۰ درصد گنجایش مغزش استفاده کند. این در حالی است که گفته می شود یک انسان عادی فقط از ۱۰ درصد ظرفیت مغزش می تواند استفاده کند.

فیلم نخست که سال گذشته روی پرده سینماهای جهان رفت با بازی اسکارلت جوهانسن و مورگان فریمن ساخته شده بود. همین طور کارگردانی آن بر عهده لوک بسون، فیلمساز مشهور فرانسوی و خالق فیلم کلاسیک «لئون» بود. این فیلم چندان در جلب نظر منتقدان موفق نبود و توسط وب سایت روتن تومیتوز فقط ۶۶ درصد «تازه» ارزیابی شد. فروش این اثر در سینماهای جهان هم به طور دقیق چهارصد و پنجاه و هشت میلیون و هشت صد و شصت و سه هزار و شش صد دلار بود.

گفتنی است حضور اسکارلت جوهانسن در فیلم دوم هنوز قطعی نشده اما دلیلی برای عدم حضور این بازیگر سرشناس نیست. همین طور هنوز مشخص نیست آیا لوک بسون روی صندلی کارگردانی این فیلم هم خواهد نشست یا خیر.


Lucy-movie-banner

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

از یکشنبه 14 تیرماه وضعیت که همزمان با شب‌های قدر است، تعطیلی سالن های سینما از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش بررسی شد.

غلامرضا فرجی دراین‌باره گفت: سینماها فردا یکشنبه 14 تیر (18 ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر) از ساعت 18 تعطیل هستند.

به گفته او، سینماها روز دوشنبه 15 تیر تمام‌روز را تعطیل خواهند بود و روز سه‌شنبه 16 تیر که همزمان با دومین شب قدر می‌شود، از ساعت 18 تعطیل هستند.

فرجی اضافه کرد: تمام سینماها روز چهارشنبه 17 تیرماه همزمان با 21 ماه رمضان و شهادت حضرت علی (ع) تمام‌روز را تعطیل خواهند بود.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

پس از افطار و پخش سریال های تلوزیونی، خیابان‌های تهران شلوغ است و صف‌های طویل مقابل سینماها بسته می‌شود. هفته گذشته هم یکی از شلوغ‌ترین هفته‌ها برای سالن‌های سینمایی بود، سالن‌هایی که مملو از جمعیت برای دیدن فیلم‌ها در پاسی از شب است و برخلاف تصور، پیر و جوان به دیدن فیلم‌ها می‌آیند.

گینس” با تبلیغات محدود و تیزر یکی از فیلم‌هایی است که تماشاگر را وسوسه می‌کند تا تلفیق بازی رضا عطاران و محسن تنابنده را در یک فیلم ببیند. تنابنده که این روزها مشغول بازی در مجموعه “پایتخت 4” است، این بار با بازی در فیلم “گینس” به سراغ تماشاگر سینما آمده است. رضا عطاران هم چهره طنز و محبوب سال‌های اخیر بوده که با بازی در دو فیلم “گینس” و “نهنگ عنبر” حالا تبدیل به چهره‌ای برای جذب تماشاگر به سالن سینما شده است.

“گینس” که از چهارم تیرماه در تهران و شهرستان‌ها اکران عمومی شده، تاکنون بیش از 850 میلیون تومان فروخته است.در خلاصه داستان فیلم “گینس” آمده است، فردین: گینس سیخی چنده!؟ پول کجاست این بگو؟ غنچه: خاک‌برسرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره… میدونی کیا اسمشون تو گینسه… علی دایی… رضا زاده… جنیفر لوپز.

نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم دیگر فیلمی است که همچنان در صدر جدول فروش قرار دارد.از زمانی که تیزرهای اغلب فیلم‌ها در رسانه ملی به نمایش گذاشته‌شده، تقریباً تأثیر مثبت و بیشتری در گیشه داشته است.

“نهنگ عنبر” تاکنون در تهران و شهرستان‌ها نزدیک به سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان فروش داشته است.

داستان فیلم از ابتدای دهه 60 شروع می‌شود و به زمان حال می‌رسد. رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی و امید روحانی ازجمله بازیگران این فیلم به شمار می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم “نهنگ عنبر” آمده است، ارژنگ صنوبر مردی پنجاه‌ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می‌شود را برایمان بازگو کند…

در کنار این فیلم‌ها باید اشاره‌ای هم به دو فیلم “عصر یخبندان” به کارگردانی مصطفی کیایی و “از رئیس جمهور پاداش نگیرید” به کارگردانی کمال تبریزی کرد. فیلم‌هایی که اتفاقاً داستان‌های جذابی دارند و هر دو فیلم ازجمله فیلم‌های تأثیرگذار در جشنواره فیلم فجر بوده‌اند.

فیلم “عصر یخبندان” هم همانند فیلم‌های دیگر کیایی داستان اجتماعی را دربرمی گیرد. این فیلم که از سوم تیرماه اکران عمومی شده است تاکنون نزدیک به سیصد و شصت میلیون تومان فروش داشته است.

فرهاد اصلانی، بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحینی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، ژاله صامتی ازجمله بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

در خلاصه داستان آمده است، در “عصر یخبندان” خارپشت‌ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند. خارپشت‌ها تنها جاندارانی بودند که در “عصر یخبندان” زنده ماندند.

فیلم ” از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید” به کارگردانی کمال تبریزی با همه حواشی که برای تبلیغات آن به وجود آمد و از ابتدای تیرماه اکران شده، نزدیک به صد و پانزده میلیون تومان فروخته است.

تبریزی فیلم “از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید” (با نام قبلی “پاداش”) را سال 1387 و در دولت اول محمود احمدی‌نژاد ساخت، اما این فیلم که فیلمنامه آن را محمد رحمانیان نوشته بود، در محاق توقیف گرفتار شد و رنگ اکران را ندید.

حسن معجونی، آتیلا پسیانی، زنده‌یاد احمد آقالو، بهمن زرین‌پور، صابر ابر، آشا محرابی، رضا بهبودی، روح‌الله حق‌گوی لسان، اصغر نقی‌زاده از بازیگران این فیلم هستند.

داستان این فیلم درباره یکی از مدیران ارشد است که به‌صورت کاملاً اتفاقی به سفر حج می‌رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می‌افتد که ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا کند.

58937_635716109583496578_l


  • علی رنجبر
  • ۲
  • ۰

همیشه تابستان فصل شلوغ و پرکاری برای خبرگزاری های سینمایی بوده است خصوصا در سال های اخیر که موج عظیمی از فیلم های ابرقهرمانانه و پر فروش گیشه های سینماها را به خود اختصاص داده اند، یکی از فیلم های پر حاشیه و خبرساز که طرفداران و منتقدان بسیاری جذب کرده آن هم در حالی که یک سال به انتشار آن باقی مانده است، فیلم ابرقهرمانی کمپانی دی سی کمیک، بتمن در مقابل سوپر من (طلوع عدالت)” (Batman v Superman: Dawn of Justice) است.

این فیلم که از آن به عنوان قسمت دوم فیلم موفق Man of steel یاد میشود، در واقع آغازگر دنیای سینمایی کمپانی دی سی است چرا که علاوه بر دو قهرمان معروف و محبوب خود چند تن از دیگر شخصیت های این کمپانی همچون واندر وومن، آکوامن و سایبرگ نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

چندی پیش اولین تریلر این فیلم و خلاصه داستان آن منتشر شدند و حالا اولین تصاویر رسمی از فیلم در مجله اینترتینمنت ویکلی منتشر شد و نکته قابل توجه حضور بتمن (بن افلک) در کنار دیانا پرینس (واندر وومن – با بازی Gal Gadot) است که این سوالی را بوجود می آورد، بتمن با واندر وومن چه کار میتواند داشته باشد؟

سوالات دیگری درباره این فیلم وجود دارد که برای یافتن پاسخ آن باید تا 25 مارس 2016، 6 فروردین سال آینده منتظر بمانیم، البته هفته آینده نیز در در جشنواره کمیک کان، عوامل این فیلم ممکن است اطلاعات بیشتری درباره فیلم به ما بدهند

batman-v-superman-jesse-eisenberg-600x373 batman-v-superman-henry-cavill-600x422 batman-v-superman-batman-image-600x422

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

امیر غفارمنش انتخاب‌های بعدی خود را پس از «دردسرهای عظیم ۲» با وسواس بیشتری انجام می‌دهد.

غفارمنش در پاسخ به این سوال که کاراکتر او در «دردسرهای عظیم ۲» تا چه حد بر اساس متن و تا چه حد بر اساس خلاقیت های فردی او شکل یافته، توضیح داد: راستش را بخواهید آن شخصیتی که در متن وجود داشت به شکل صد در صد، همین کسی نبود که مخاطب این شب ها تماشا می کند. من به عنوان بازیگر نقش، تا حدی تغییراتی را ایجاد کردم و خوشبختانه برزو نیک‌نژاد نیز کارگردان دموکراتی است که پیشنهادهای را می پذیرد و بعضی از آنها را هم به طور کامل قبول می‌کند.

وی افزود: «دردسرهای عظیم ۲» نسبت به سری اول مجموعه، بهتر در دل مردم جا باز کرده است. یک قصه خوب، دلیل این اتفاق است. در سری قبل ما داشتیم یک کلاهبرداری را روایت می کردیم و این سوژه چیزی بود که کم و بیش در سریال های دیگری مثل «خوش نشین‌ها» هم شاهد بودیم. در «دردسرهای عظیم ۲» ماجرای لطیف‌تر و عاشقانه‌تری را دستمایه قرار دادیم و نتیجه بهتری را هم دریافت کردیم.

این بازیگر همچنین گفت: این روزها داریم قسمت های پانزدهم – شانزدهم مجموعه را تصویربرداری می کنیم و فاصله کمی تا پخش داریم. واقعا هیچ یک از ما نمی دانیم آخر قصه چه اتفاقاتی رخ می دهد و پایان ماجرا چیست. تنها چیزی که می‌دانیم این است که مردم سریال را دوست دارند و ما هم از این بابت خوشحالیم و دشواری‌های تصویربرداری به صورت فشرده را به جان می‌خریم. من هم از این دیدخ شدن خوشحالم و باید بگویم برای انتخاب های بعدی ام کمی وسواس تر خواهم شد تا بتوانم این موقعیت را همچنان حفظ کنم.

این بازیگر همچنین درباره دیگر فعالیت های خود گفت: امسال برای اولین بار کارگردانی یک برنامه تلویزیونی را تجربه کردم و شب گذشته آخرین قسمت برنامه «فقط بگو نه» از شبکه نسیم پخش شد. این برنامه را آرزو ابوحمزه تهیه کرد و من همیشه از حمایت های ایشان ممنونم. برنامه ما با موضوع اعتیاد ساخته شد و ما در سری اول درباره راه های پیشگیری آن صحبت کردیم. احتمال دارد سری جدید برنامه نیز با محوریت درمان اعتیاد، ساخته شود. ما مفاهیم مورد نظرمان را با زبان طنز انتقال می دادیم و فکر می کنم همین شیوه آموزش به سود ما تمام شد و مخاطب مان را به دست آوردیم.

امیرغفارمنش این شب ها با سریال «دردسرهای عظیم ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد میهمان خانه‌های مردم است. او در این مجموعه با الناز حبیبی، جواد عزتی، مریم سعادت، مهران رجبی، شهین تسلیمی و … همبازی شده است.

Darde-Sar2-5664645647787

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

نشریه فوربس فهرست سالانه ˝100 چهره مشهور پردرامد ترین سوپپر استار های 2015˝جهان را منتشر کرد.

 رابرت داوونی بازیگر سری فیلم‌های “آیرون من” و “انتقامجویان” با دریافت 80 میلیون دلار دستمزد، به طور مشترک با تیلور سوئیف خواننده در فهرست “100 چهره مشهور: پردرآمدترین سوپراستارهای 2015 جهان” مجله فوربس در رده هشتم است.به گزارش رویترز، داونی جونیر در این فهرست که روز دوشنبه منتشر شد بالاتر از هر بازیگر دیگری قرار دارد.

فوربس فهرست سالانه خود را با محاسبه درآمد قدرتمندترین چهره‌های معروف دنیای ورزش، سینما، تلویزیون، موسیقی و کتاب در فاصله 1 ژوئن 2014 تا 1 ژوئن 2015 جمع‌آوری کرده است. هزینه مدیریت، کارگزار و وکیل کسر نشده است.

جنیفر لارنس بازیگر فیلم‌های “عطش مبارزه” با 52 میلیون دلار در رده سی و چهارم قرار دارد. لارنس و اسکارلت جوهانسون که با 35.5 میلیون دلار در رتبه شصت و پنجم است، تنها بازیگران زن حاضر در فهرست فوربس هستند. در مقابل 14 بازیگر مرد در این فهرست حضور دارند. یکی از آن‌ها وین دیزل است که به لطف موفقیت “خشمگین 7″‌ با 47 میلیون دلار در رده چهل و سوم است.

فلوید می‌ودر مشت‌زن آمریکایی و مانی پاکیائو مشت‌زن فیلیپینی به ترتیب در رده‌های اول و دوم فهرست قرار دارند. می‌ودر که ماه مه پیش در یک مبارزه نفس‌گیر پاکیائو را شکست داد، در 12 ماه گذشته 300 میلیون دلار درآمد داشته است. پاکیائو در این مدت 160 میلیون دلار به دست آورده است.

کتی پری خواننده با 135 میلیون دلار در رده سوم است. گروه موسیقی پسرانه وان دایرکشن  با 130 میلیون دلار و هوارد استرن مجری تلویزیون و رادیو با 95 میلیون دلار رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. گارث بروکس ستاره موسیقی کانتری با 90 میلیون دلار نفر ششم است.

کیم کارداشیان چهره تلویزیونی که در فهرست قبلی 28 میلیون دلار درآمد داشت، برابر با فهرست جدید 52.5 میلیون دلار درآمد داشته است. گوردون رمسی آشپز معروف بریتانیایی با 60 میلیون دلار نفر بیست و یکم است.فهرست فوربس شامل 38 موزیسین و 29 ورزشکار است.


  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

بنابر گزارش سینما باکس در حالی که هنوز چند ماه به فصل پاییز و رونمایی از قسمت هفتم مجموعه جنگ ستارگان باقی مانده نام این فیلم وارد کتاب رکوردهای گینس شد. پس از این که چندی پیش دومین تریلر این فیلم علمی تخیلی در فضای مجازی منتشر شد، هواداران این مجموعه استقبال ویژه ای از آن کردند و آن قدر تریلر مذکور را در وبسایت یوتیوب دیدند که حالا مسئولان گینس رسما نام «جنگ ستارگان: قسمت هفتم – نیروی بیداری» (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens ) را وارد لیست رکوردها کردند.

تریلر دوم این فیلم سینمایی پر بیننده ترین تریلر یک اثر سینمایی در ۲۴ ساعت لقب گرفته. بیش از ۳۰ میلیون نفر و به طور دقیق تر ۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تنها در روز نخست انتشار تریلر در وبسایت یوتیوب از آن بازدید کردند که یک آمار فوق العاده است.

داستان فیلم «جنگ ستارگان: قسمت هفتم – نیروی بیداری» قرار است سی سال بعد از اتفاقات فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» را نشان دهد. قسمت هفتم به کارگردانی جی جی آبرامز خالق سریال مشهور «لاست» ساخته شده و در آن چهره هایی چون هریسون فورد، مارک همیل، آدام درایور، اسکار آیزاک، کری فیشر و… بازی می کنند. قرار است این فیلم در روز ۱۸ دسامبر برای تعطیلات کریسمس و مقارن با فصل جوایز اکران شود.


star-wars-7

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

در حالی که مارول سریعا مشغول اقتباس های سینمایی از کمیک‌بوک‌هایش است خبر رسیده که تهیه کنندگان قصد دارند کنت برانا را برای کارگردانی فیلم سوم «ثور» (Thor) استخدام کنند.

 فوریه گذشته وقتی از برانا، در کنفرانس خبری فیلم جدیدش «سیندرلا» در مورد امکان همکاری مجدد با مارول سوال شد، او با روی باز از این موشوع استقبال کرد. بازیگر نامزد اسکار فیلم «هفته من با مرلین» که به خاطر نقش پرفسور گیلدوری لاکهارت در مجموعه هری پاتر بین مخاطبان عام هم چهره ای شناخته شده است، سابقه کارگردانی ۱۴ فیلم سینمایی را هم در پرونده خودش دارد. او امسال «سیندرلا» را کارگردانی و اکران کرد. سال گذشته هم «جک ریان» به کارگردانی وی اکران شد. برانا اما نخستین تجربه همکاریش با مارول را در سال ۲۰۱۱ انجام داده. وقتی کارگردانی قسمت اول «ثور» در فاز نخست دنیای سینمایی مارول و دیزنی را پذیرفت. حالا مسئولان مارول می خواهند دوباره با این کارگردان شناخته شده همکاری داشته باشند. این بار در فاز سوم و با فیلم «ثور: رگناروک».

هر دو طرف خواهان این همکاری مجدد هستند. خصوصا که کنت برانا کاملا به دنیای «ثور» تسلط هم دارد. تنها نکته ای که می تواند این همکاری را به هم بزند پیشنهادهای دیگری است که به برانا می شود. در حال حاضر کمپانی فاکس به او پیشنهاد کارگردانی فیلم «قتل در قطار اورینت اکسپرس» را داده. البته هنوز پاسخ برانا به این پیشنهاد مشخص نیست اما فاکس به شدت در حال مذاکره است. به نظر می رسد تنها صبر می تواند حل این معادله را بر عهده گیرد. باید دید در نهایت کنت برانا از بین پیشنهادهایش کدام یک را قبول می کند؟

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

کیت وینسلت و آلن ریکمن یک بار دیگر در کنار هم و این بار با فیلم «کمی هرج و مرج» (A Little Chaos) دیده شدند.

 ۲۰ سال از زمانی که کیت وینسلت اولین نقش‌آفرینی موفق و بزرگ خود را در فیلم «عقل و احساس» در کنار آلن ریکمن داشت، می‌گذرد. حالا این ۲ بازیگر پرکار بار دیگر برای حضور در یک فیلم درام با هم همکاری دارند اما این بار دنیای قرن هفدهمی فرانسوی جین آستن را کنار ‌گذاشته‌اند تا در پروژه «کمی هرج و مرج» کمپانی فوکوس وورلد ظاهر شوند.

ریکمن در این فیلم که خود آن را کارگردانی کرده و مسئولیت نوشتن فیلمنامه‌اش را نیز بر عهده داشته، نقش پادشاه لویی چهاردهم را بازی می‌کند و وینسلت هم باغبانی است که برای ساخت یکی از باغ‌های اصلی کاخ جدید پادشاه در ورسای انتخاب شده است. 

فیلم «کمی هرج و مرج» که روز بیست و ششم ماه ژوئن اکران می‌شود، دومین تجربه ریکمن پشت دوربین است. او اولین تجربه کارگردانی خود را در سال ۱۹۹۷ و با فیلم «مهمان زمستانی» با نقش‌آفرینی اما تامپسون در نقش اصلی پشت سر گذاشت.

ریکمن اقرار می‌کند که بازگشتن به صندلی کارگردانی مانند بار اول ترسناک بود. او می‌گوید: مشکل کار کارگردانی، صحبت کردن درباره‌اش بعد از ساخت فیلم است. آدم با خود فکر می‌کند چرا این کار را کردم؟ چرا من را به دیوانه‌خانه نبردند؟ در آن موقع همه چیز تنها، لحظه به لحظه و بحران به بحران جلو می‌رود اما خیلی هم جالب می‌شود چون اطرافت پر از افراد خارق‌العاده است.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

دنباله فیلم کمدی «تد» به کارگردانی ست مک‌ فارلین در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی نتوانست برابر با انتظار عمل کند.

کمدی فانتری «تد ۲» (Ted 2) از جمعه تا یکشنبه در ۳۴۴۲ سینما در ایالات متحده و کانادا ۳۲٫۹ میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و «پشت رو» (Inside Out) برای قرار گرفتن در رده اول جدول رقابتی نزدیک داشتند.

دایناسورهای شرکت یونیورسال پیکچرز برای سومین هفته پیاپی بر صدر جدول فروش فیلم‌ها تکیه زدند. “دنیای ژوراسیک” با ۵۴٫۲ میلیون دلار مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۵۰۰٫۱ میلیون دلار رساند و بعد از “شوالیه تاریکی برمی‌خیزد” (۵۳۴٫۸ میلیون دلار) پنجمین فیلم پرفروش تاریخ در بازار آمریکای شمالی شد.

چهارمین فیلم مجموعه سینمایی “پارک ژوراسیک” این هفته در بازار بین‌المللی در ۶۶ منطقه حدود ۸۲٫۵ میلیون دلار به دست آورد. مجموع فروش فیلم در این سطح ۵۸۴٫۴ میلیون دلار شده است. به‌این‌ترتیب، فروش جهانی “دنیای ژوراسیک” به حدود ۱٫۰۸۴ میلیارد دلار رسید. این فیلم اکنون پس از “خشمگین ۷″ با ۱٫۵ میلیارد دلار و “انتقامجویان: عصر اولتران” با ۱٫۴ میلیارد دلار سومین فیلم پرفروش بازار جهانی در سال ۲۰۱۵ و بعد از “یخ‌زده” هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در این سطح است.

هزینه تولید “دنیای ژوراسیک” رقمی حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. این فیلم را کالین تره‌ورو کارگردانی کرده است و کریس پرات و برایس دالاس هوارد نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کند. پرات در فیلم نقش اوئن مربی دایناسور را بازی می‌کند که می‌کوشد در یک پارک موضوعی مردم را از دست دایناسوری به نام ایندومینوس رکس که به لحاظ ژنتیکی تغییر کرده، نجات بدهد. نقدهای نوشته‌شده بر فیلم مثبت است و تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A داده‌اند.

از سوی دیگر، فروش “تد ۲″ دیگر فیلم یونیورسال پیکچرز تقریباً ۱۵ میلیون دلار کمتر از رقمی بود که بیشتر تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند. این در حالی است که اولین فیلم “تد” ژوئیه ۲۰۱۲ در آخر هفته اول اکران ۵۴٫۱ میلیون دلار فروخت. آن فیلم درنهایت در دنیا ۵۴۹٫۳ میلیون دلار به دست آورد. شاید شروع نه‌چندان خوب “تد ۲″ به خاطر حضور دو رقیب قوی یعنی “دنیای ژوراسیک” و “پشت رو” تولید پیکسار و دیزنی بود.

“تد ۲″ ادامه ماجراهای جان بنت (با بازی مارک والبرگ) و بهترین دوستش، تد، خرس سخنگو (با صدای مک‌فارلین) را پی می‌گیرد. این‌بار تد از کمک یک مشاور حقوقی (آماندا سایفرید) و یک وکیل حقوق مدنی (مورگان فریمن) بهره می‌گیرد تا او و همسر جدیدش (جسیکا بارت) بتوانند یک کودک را به فرزندی بپذیرند.

جوانی ریبسی و لئام نیسن از دیگر بازیگران “تد ۲″ هستند که با بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلار تهیه شده است. این فیلم مانند فیلم اول بیشتر تماشاگران مرد را به سینماها کشاند. ۵۱ درصد تماشاگران در هفته اول اکران ۲۵ سال به بالا بودند و ۵۹ درصد آن‌ها را مردان تشکیل دادند. “تد ۲″ در سینمااسکور درجه B- دریافت کرده و ۴۷ درصد آرای منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است.

این کمدی درجه R در سطح بین‌المللی در ۲۶ منطقه ازجمله آلمان، روسیه، استرالیا و تایوان ۲۰٫۳ میلیون دلار فروخت. فیلم در هفته‌های بعدی در ۳۸ بازار دیگر اکران می‌شود.

مک‌فارلین که در دنیای تلویزیون با ساخت انیمیشن‌های “مرد خانواده”، “پدر آمریکایی” و “برنامه کلیولند” شناخته می‌شود، دو سال پیش اجرای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را به عهده داشت. او در مقام کارگردان سینما در ۲۰۱۴ کمدی “یک میلیون‌ راه برای مردن در غرب” را روی پرده داشت.

ted-2-amanda-seyfried-mark-wahlberg

مارک والبرگ و آماندا سایفرید در صحنه‌ ای از فیلم «تد ۲»


جدول فروش فیلم‌ ها در ایالات‌ متحده و کانادا (۲۶ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۱۵)

BOA-28-June-2015

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

راجر مور بازیگر کهنه کار سینمای بریتانیا فاش کرد که سازندگان جیمز باند امیدوارند بتوانند همه بازیگرانی را که پیش از این در نقش مامور ۰۰۷ بازی کرده بودند در یک فیلم گرد آورند.  سِر راجر مور ۸۷ ساله که یکی از جیمر باندهای قبلی است گفت سازندگان جیمز باند می‌خواهند پنج بازیگر سابق نقش جیمز باند شامل سِر شان کانری ۸۴ ساله، جرج لازنبای ۷۵ ساله، تیموتی دالتون ۷۱ ساله و پیرس برازنان ۶۲ ساله را در یک فیلم جلوی دوربین ببرند.  او گفت هر چند دلش نمی‌خواهد در فیلم‌های هیجان‌ انگیز و سخت بازی کند، اما بدش نمی‌آید در این فیلم حضور داشته باشد، اما فکر می‌کند راضی کردن شان کانری برای بازی در این فیلم باید کار سخت‌تری باشد و به نظر نمی‌رسد او بخواهد دیگر با جیمز باند کاری داشته باشد.  شان کانری که مشهورترین بازیگر نقش جیمز باند است، در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد از دنیای سینما خداحافظی کرده است.  به نظر می‌رسد ساخت این فیلم به نوعی الهام گرفته از دنباله‌هایی است که فیلم‌های اکشن این روزها به سراغش می‌روند. «یک بار مصرف‌ها» نیز فیلمی با حضور کهنه‌کارهای دنیای اکشن هالیوودی شامل سیلوستر استالونه، بروس ویلیس و آرنولد شوارتزنگر با همین هدف شکل گرفت.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

عطش هالیوود برای به تصویر کشیدن رسوایی‌های بزرگ سوپرایز بزرگی محسوب نمیشود و رسوایی جنجال برانگیز 14 تن از سران عالی رتبه‌ی فیفا نیز قرار نیست از این قاعده مستثنی بماند.

 بن افلک و مت دیمون تصمیم به تهیه کنندگی فیلمی با نام “خانه‌های فریب” گرفته اند. این فیلم که قرار است بر اساس کتاب هنوز منتشر نشده‌ی کن بنسینگر در رابطه با روند این دستگیری از ابتدا تا پایان ساخته شود، احتمالا اواخر سال 2017 روانه‌ی سینماها شود.

افلک و دیمون این فیلم را در کمپانی فیلمسازی برادران وارنر تهیه کرده و “گوین اُکانر” (کارگردان فیلم wariorو The Accountant که با بازی افلک در سال 2016 اکران خواهد شد) کارگردانی این اثر را به عهده خواهد گرفت.

  • علی رنجبر
  • ۰
  • ۰

فیلم تازه‌ای با بازی رونی مارا، بازیگر نسخه آمریکایی «دختری با خالکوبی اژدها» در انگلستان کلید خورد.

 رونی مارا، بازیگر آمریکایی «عوارض جانبی»، «شبکه اجتماعی» و «دختری با خالکوبی اژدها» و برنده جایزه بازیگری جشنواره کن ۲۰۱۵ برای فیلم «کارول»، به جنوب انگلستان رفته است تا در فیلم «پرنده سیاه» (Blackbird) بازی کند.

فیلم «پرنده سیاه» اولین تجربه فیلم بلند بندیکت اندروز کارگردان مشهور تئاتر استرالیا است که سال گذشته «اتوبوسی به نام هوس» تنسی ویلیامز را با بازی جیلیان اندرسن و بن فاستر در سیدنی به روی صحنه برده و همچنین «کلفَت‌های» ژان ژنه را با بازی کیت بلنچت و ایزابل اوپر در نیویورک اجرا کرده است.

به گزارش ورایتی، فیلم «پرنده سیاه» که به گفته کارگردانش «بررسی سختگیرانه و قاطعی در مقوله عشق آسیب دیده» است، به زندگی دو عاشق می‌پردازد که پانزده سال پس از بر هم خوردن زندگی شان به واسطه آسیب‌های اجتماعی و به زندان افتادن یکی از آنها، بار دیگر با هم رو به رو شده‌اند و در پی بازسازی زندگی خود و یافتن پاسخی هستند در مورد اتفاقی که برایشان افتاده است.

دیوید هاروور نویسنده اسکاتلندی فیلمنامه را بر اساس نمایشنامه‌ای از خود به همین نام که برنده جایزه الیویر شده، نوشته است. بن مندلسون بازیگر استرالیایی «قلمرو حیوانات» و «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» در این فیلم نقش مقابل رونی مارا را بر عهده دارد.

  • علی رنجبر